-
SMS Banking
SMS Banking
SMS Banking zapewnia dwukierunkową komunikację za pomocą wiadomości SMS pomiędzy Posiadaczem rachunku a Bankiem. Wiadomości SMS są automatycznie przesyłane na telefon komórkowy wskazany przez Posiadacza rachunku.
Wiadomości w SMS Bankingu dzielą się na pięć grup:
- wiadomości otrzymywane zaraz po wykonaniu operacji w systemie bankowym (np. otrzymanie lub wykonanie przelewu, naliczenie odsetek),
- wiadomości z podsumowaniem operacji o określonej porze dnia (obroty WN, MA oraz saldo),
- wiadomości generowane w odpowiedzi na otrzymany SMS z zapytaniem od Klienta (np. podaj listę rachunków, aktualne oprocentowanie, ostatnich 5 operacji),
- powiadomienia o zdarzeniach zaszłych lub zbliżających się (np. nie wykonanie zlecenia okresowego, zbliżająca się data spłaty kredytu),
- informacje marketingowe.
Wiadomości SMS generowane po wykonaniu operacji na rachunku są przesyłane do Klienta po wykonaniu operacji bilansowej:
- obciążającej rachunek,
- uznającej rachunek,
- każdej operacji,
zależnie od decyzji Klienta.
Wiadomości okresowe z podsumowaniem operacji o obrotach obciążających i uznających rachunek oraz z podaniem salda przesyłane są do Klienta o godzinie:
- 08:30,
- 11:30,
- 15:00;
w dniu:
- kalendarzowym,
- kalendarzowym, gdy saldo uległo zmianie,
- roboczym Banku,
- roboczym Banku, gdy saldo uległo zmianie,
zależnie od decyzji Klienta.
Klient ma możliwość wysłania do Banku wiadomości SMS z zapytaniem. Budowa wiadomości SMS musi być standardowa, zgodna z szablonem otrzymanym przez Klienta od Banku.
Usługa SMS akceptuje zawsze zapytania standardowe, w których Klient rozpoznawany jest po identyfikatorze, haśle i numerze telefonu, z którego wysyłany jest SMS.
Na jedno zapytanie wysyłane jest maksymalnie dwie wiadomości SMS.
Opłata za wysłaną przez Klienta wiadomość SMS jest taka, jak za zwykły SMS w posiadanej przez Klienta taryfie.
Lista poleceń SMS (przykład):
SMS Banking Klient: 11111 Hasło: B26rc8 Lista rachunków: ROR 11 2222 3333 4444 5555 6666 7777 Telefon pod jakim funkcjonuje usługa w banku +48795455168 Lista dostępnych poleceń:
11111#B26rc8#H#654321 - zmiana hasła klienta 11111 z B26rc8 na nowe 654321
11111#B26rc8 - dekret + saldo 11111#B26rc81#R - dekret + saldo
11111#B26rc8#R#ROR - dekret + saldo rachunków, których nazwa zaczyna się od ROR
11111#B26rc8#W - ostatnie operacje, jeśli klient ma jeden rachunek 11111#B26rc8#W#2 - ostatnie 2 operacje, jeśli klient ma jeden rachunek 11111#B26rc8#W#ROR - ostatnie operacje na rachunku ROR 11111#B26rc8#W#ROR#2 - ostatnie 2 operacje na rachunku ROR 11111#B26rc8#W#2022.01.01#2022.01.31 - ostatnie operacje z podanego okresu, jeśli klient ma jeden rachunek 11111# B26rc8#W#ROR#2022.01.01#2022.01.31 - operacje z rachunku ROR z okresu
11111#B26rc8#O - jeśli tylko jeden rachunek to oprocentowanie tego rachunku 11111#B26rc8#O#ROR - oprocentowanie rachunku o nazwie ROR |
Za pośrednictwem usługi SMS Bank powiadamia Klienta:
- o niezrealizowaniu jego zlecenia następnego dnia po zajściu zdarzenia,
- o zbliżającym się za 3 dni terminie spłaty raty kredytu lub spłaty kredytu w rachunku oraz wartości spłaty,
wraz z podaniem aktualnego salda i wolnych środków na rachunku.
Informacje marketingowe Banku przesyłane są do Klientów, którzy wyrazili zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu marketingu produktów własnych Banku.
Klientowi przysługuje prawo zablokowania dostępu do usługi SMS w dowolnej jednostce Banku lub telefonicznie.
Koszt przesłanej do Użytkownika wiadomości SMS wynosi 0,30 zł/szt.