Dostępność
„JAK ZAPEWNIAMY DOSTĘPNOŚĆ DLA OSÓB Z INDYWIDUALNYMI POTRZEBAMI”
Bank Spółdzielczy w Strzyżowie zobowiązuje się zapewnić i stale doskonalić dostępność swoich usług w zakresie bankowości detalicznej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze.
Stan dostępności cyfrowej
Bank zobowiązuje się zapewnić dostępność cyfrową środowiska teleinformatycznego. W szczególności dotyczy to aplikacji mobilnych i webowych oraz stron internetowych, które tworzy lub współtworzy, w rozumieniu Standardu Web Content Accessibility Guidelines („WCAG”), na poziomie A/AA.
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z 26 kwietnia 2024 r. o zapewnieniu spełnienia wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z ustawą
- Pliki do pobrania ze strony - nie są przystosowane do wymogów dostępności;
- Filmy nie mają audiodeskrypcji;
- Kalendarz na stronie kursów walut nie jest dostępny za pomocą klawiatury - datę można zmienić wpisując ją w pole daty za pomocą klawiatury;
- Elementy wyświetlane na mapie (pinezki) nie są dostępne za pomocą klawiatury - lista placówek dostępna za pomocą klawiatury wyświetla się obok mapy;
Nadmierne koszty
Treści nieobjęte przepisami
- Dokumenty opublikowane przed 28 czerwca 2025 r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.
- Aktualności opublikowane przed 28 czerwca 2025 r. nie są dostępne cyfrowo.
- Wszelkie treści na stronie nie dotyczące Klienta indywidualnego
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej lub jej elementów możesz zgłosić do Banku Spółdzielczego w Strzyżowie mailowo
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Aplikacje mobilne
Bank Spółdzielczy udostępnia następujące aplikacje mobilne:
- IB interfejs mobilny — sprawdź deklarację dostępności tej aplikacji.
- IB interfejs standardowy — sprawdź deklarację dostępności tej aplikacji.
- AM Android — sprawdź deklarację dostępności tej aplikacji.
- AM_iOS 1— sprawdź deklarację dostępności tej aplikacji.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, masz również prawo poinformować Bank o braku dostępności usług bankowości detalicznej i produktów wykorzystywanych do ich oferowania lub świadczenia.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego Banku:
- na piśmie – osobiście w placówce Banku albo przesyłką pocztową na adres:
Bank Spółdzielczy w Strzyżowie
adres: ul. Słowackiego 36
- ustnie – osobiście do protokołu podczas wizyty konsumenta w placówce Banku
- w postaci elektronicznej z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej na adres e-mail
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub adres do doręczeń wpisany do bazy adresów elektronicznych AE:PL-79568-62657-VCSCS-26
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Dostępność architektoniczna
Bank Spółdzielczy w Strzyżowie
Centrala
Do budynku prowadzi 1 wejście od ul. Słowackiego 36
Do wejścia prowadzą schody oraz podjazd dla osób mających kłopoty z wchodzeniem lub poruszających się na wózku inwalidzkim.
W przypadku niemożności dotarcia Klienta do właściwej placówki Banku, istnieje możliwość wezwania pracownika merytorycznego i obsługi Klienta w dogodny dla niego sposób.
Toaleta przystosowana jest dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome czy słabowidzące.
Oddział Czudec
Do budynku prowadzi 1 wejście od ul. Jasielskiej 9
Do wejścia prowadzą schody bez podjazdu dla osób mających kłopoty z wchodzeniem lub poruszających się na wózku inwalidzkim.
W przypadku niemożności dotarcia Klienta do właściwej placówki Banku, istnieje możliwość wezwania pracownika merytorycznego i obsługi Klienta w dogodny dla niego sposób, wewnątrz budynku zamontowany jest wideodomofon, który umożliwia kontakt Klienta, mającego problem z dotarciem do Oddziału, z pracownikiem Banku.
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome czy słabowidzące.
Oddział Frysztak
Do budynku prowadzi 1 wejście od ul. Pl. Św. Floriana 9
Do wejścia prowadzą kilkustopniowe schody bez podjazdu dla osób mających kłopoty z wchodzeniem lub poruszających się na wózku inwalidzkim.
W przypadku niemożności dotarcia Klienta do właściwej placówki Banku, istnieje możliwość wezwania pracownika merytorycznego i obsługi Klienta w dogodny dla niego sposób.
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome czy słabowidzące.
Oddział Niebylec
Do Oddziału Banku mieszczącego się w budynku Urzędu Gminy prowadzi 1 wejście główne od strony Rynku.
Do wejścia prowadzą schody oraz podjazd dla osób mających kłopoty z wchodzeniem lub poruszających się na wózku inwalidzkim.
W przypadku niemożności dotarcia Klienta do właściwej placówki Banku, istnieje możliwość wezwania pracownika merytorycznego i obsługi Klienta w dogodny dla niego sposób.
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome czy słabowidzące.
Przed budynkiem wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Oddział Wiśniowa
Do Oddziału Banku mieszczącego się w budynku Urzędu Gminy prowadzi 1 wejście od strony drogi wojewódzkiej.
Do wejścia prowadzą schody bez podjazdu dla osób mających kłopoty z wchodzeniem lub poruszających się na wózku inwalidzkim.
W przypadku niemożności dotarcia Klienta do właściwej placówki Banku, istnieje możliwość wezwania pracownika merytorycznego i obsługi Klienta w dogodny dla niego sposób.
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome czy słabowidzące.
Filia Strzyżów
Do Filii Banku mieszczącego się w budynku Gminnej Spółdzielni prowadzi 2 wejścia: główne od strony ul. Rynek 4, do którego prowadzą kilkustopniowe schody bez podjazdu dla osób mających kłopoty z wchodzeniem lub poruszających się na wózku inwalidzkim,
drugie – od strony parkingu dostosowane dla osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim, przy wejściu znajduje się dzwonek.
W przypadku niemożności dotarcia Klienta do właściwej placówki Banku, istnieje możliwość wezwania pracownika merytorycznego i obsługi Klienta w dogodny dla niego sposób.
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome czy słabowidzące.
Dostępność komunikacyjno - informacyjna
Bank przyjął prosty język jako standard komunikacji, który obowiązuje wszystkich pracowników. Będzie dążył do tego aby zapewnić dostępność treści ogólnych warunków umów oraz regulaminów w formach dostępnych dla osób ze szczególnymi potrzebami – zgodnie z wymogami Prawa bankowego.
Klient posiada możliwość zamówienia niespersonalizowanych dokumentów, o których mowa w art. 109 ust. 3 i 4 oraz art. 111 ust. 3 Prawa bankowego.
Chcemy, aby korzystanie z naszych usług było łatwe i dostępne dla wszystkich klientów, niezależnie od ich potrzeb. Wprowadzając te udogodnienia, staramy się zapewnić jak największą wygodę oraz bezpieczeństwo dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Jeśli masz pytania lub potrzebujesz pomocy przy korzystaniu z naszych usług, nasz personel jest gotowy, aby Ci pomóc.
Kontakt w przypadku problemów z dostępnością: mailowo
Dostępność usług w kanale stacjonarnym
Bank dąży do zapewnienia dostępności swoich usług zgodnie z przepisami prawa krajowego, unijnego, wytycznymi oraz odpowiednimi przepisami wewnętrznymi Banku.
Bank zapewni dostępność usług poprzez odpowiednie przygotowanie dokumentów i materiałów, w szczególności: prezentacji, ulotek lub innych materiałów promocyjnych, treści na stronie internetowej Banku, formularzy, wniosków, umów, pism i dokumentów związanych z kontrolą, raportowaniem oraz końcowym rozliczeniem produktu.
Bank zapewni dostępność usług za pośrednictwem strony internetowej oraz w kontakcie bezpośrednim z pracownikami Banku. Jeśli wymaga tego specyfika usługi, również za pośrednictwem innych kanałów komunikacji.
Bank oferuje i świadczy na dzień sporządzenia niniejszej deklaracji następujące usługi zgodnie z art. 5 pkt 30 ustawy EAA:
a) Kredyt konsumencki:
Kredyt gotówkowy:
Bezpieczna Gotówka PRIM,
Kredyt Przebój cenowy,
Kredyt szybka gotówka,
Kredyt EKOCEL,
Limit odnawialny:
Kredyt odnawialny w ROR
b)Kredyt hipoteczny:
kredyt na cele mieszkaniowe/budowlane:
Kredyt mieszkaniowy,
pożyczka hipoteczna:
Uniwersalny Kredyt Hipoteczny,
kredyt konsolidacyjny zabezpieczony hipoteką:
kredyt konsolidacyjny
c) Usługi płatnicze i powiązane z rachunkiem płatniczym
rachunki ROR:
Rachunek Cała Naprzód,
Rachunek Cała Naprzód dla młodych,
Rachunek Konto od podstaw,
Podstawowy Rachunek Płatniczy,
Podstawowy Rachunek Płatniczy (13-18)
Informacje niezbędne do korzystania z usług znajdziesz w umowach i regulaminach związanych ze świadczeniem usługi, z którymi możesz zapoznać się na naszej stronie internetowej oraz w dowolnej placówce Banku.
Dostępność produktów wykorzystywanych przy świadczeniu usług
Bank Spółdzielczy w Strzyżowie dba o dostępność swoich usług bankowych, w tym bankomatów, dla jak najszerszego kręgu klientów, w tym osób z niepełnosprawnościami. W ramach tego Bank korzysta również z bankomatów sieci Planet Cash, które oferują szereg funkcji ułatwiających korzystanie z urządzeń, szczególnie dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Warto jednak pamiętać, że dostępność poszczególnych funkcji zależy od dostawcy danego urządzenia.
Audio w bankomatach
W wybranych bankomatach dostępna jest funkcja głosowa. Głosowe instrukcje prowadzą użytkownika przez procesy takie jak wybór opcji, wpisywanie PIN-u czy pobieranie gotówki.
Wysoki kontrast ekranu i klawiszy
W niektórych bankomatach zastosowano wysoki kontrast klawiszy, co umożliwia łatwiejsze rozpoznawanie cyfr i funkcji przez osoby z problemami ze wzrokiem. Dodatkowo ekran może oferować możliwość zwiększenia kontrastu i powiększenia tekstu.
Bezdotykowa obsługa
Bankomaty umożliwiają również obsługę za pomocą technologii NFC (zbliżeniowej), co może ułatwić korzystanie z urządzenia osobom z ograniczoną sprawnością motoryczną.
Dzięki współpracy z dostawcami urządzeń, Bank Spółdzielczy w Strzyżowie dąży do tego, aby korzystanie z bankomatów było jak najbardziej komfortowe i dostępne dla wszystkich klientów.
Nasze zaangażowanie w dostępność
Chcemy, aby korzystanie z naszych usług było łatwe i dostępne dla wszystkich klientów, niezależnie od ich potrzeb. Wprowadzając te udogodnienia, staramy się zapewnić jak największą wygodę oraz bezpieczeństwo dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Jeśli masz pytania lub potrzebujesz pomocy przy korzystaniu z bankomatów, nasz personel jest gotowy, aby Ci pomóc.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji: 27.06.2025
- Data ostatniego przeglądu deklaracji: 27.06.2025
Zmiany będą sukcesywnie wprowadzane od 28 czerwca 2025 r., czyli od wejścia w życie tzw. Ustawy o dostępności.
Dostępność to dla nas konkretne działania: zrozumiałe umowy, czytelna bankowość elektroniczna i strona internetowa, udogodnienia w placówkach. Wszystko po to, by każdy mógł korzystać z bankowości bez przeszkód.