Ułatwienia dostępu

Przejdź do głównej treści

Dostępność

„JAK ZAPEWNIAMY DOSTĘPNOŚĆ DLA OSÓB Z INDYWIDUALNYMI POTRZEBAMI”

Bank Spółdzielczy w Strzyżowie zobowiązuje się zapewnić i stale doskonalić dostępność swoich usług w zakresie bankowości detalicznej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze.

Stan dostępności cyfrowej

Bank zobowiązuje się zapewnić dostępność cyfrową środowiska teleinformatycznego. W szczególności dotyczy to aplikacji mobilnych i webowych oraz stron internetowych, które tworzy lub współtworzy, w rozumieniu Standardu Web Content Accessibility Guidelines („WCAG”), na poziomie A/AA.

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z 26 kwietnia 2024 r. o zapewnieniu spełnienia wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z ustawą

  • Pliki do pobrania ze strony - nie są przystosowane do wymogów dostępności;
  • Filmy nie mają audiodeskrypcji;
  • Kalendarz na stronie kursów walut nie jest dostępny za pomocą klawiatury - datę można zmienić wpisując ją w pole daty za pomocą klawiatury;
  • Elementy wyświetlane na mapie (pinezki) nie są dostępne za pomocą klawiatury - lista placówek dostępna za pomocą klawiatury wyświetla się obok mapy;

Nadmierne koszty

Treści nieobjęte przepisami

  • Dokumenty opublikowane przed 28 czerwca 2025 r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.
  • Aktualności opublikowane przed 28 czerwca 2025 r. nie są dostępne cyfrowo.
  • Wszelkie treści na stronie nie dotyczące Klienta indywidualnego

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej lub jej elementów możesz zgłosić do Banku Spółdzielczego w Strzyżowie mailowo Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie +48 172671010 wewn. 22.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Aplikacje mobilne

Bank Spółdzielczy udostępnia następujące aplikacje mobilne:

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, masz również prawo poinformować Bank o braku dostępności usług bankowości detalicznej i produktów wykorzystywanych do ich oferowania lub świadczenia.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego Banku:

  • na piśmie – osobiście w placówce Banku albo przesyłką pocztową na adres:

Bank Spółdzielczy w Strzyżowie

adres: ul. Słowackiego 36

  • ustnie – osobiście do protokołu podczas wizyty konsumenta w placówce Banku
  • w postaci elektronicznej z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej na adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub adres do doręczeń wpisany do bazy adresów elektronicznych AE:PL-79568-62657-VCSCS-26

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Dostępność architektoniczna

Bank Spółdzielczy w Strzyżowie

Centrala

Do budynku prowadzi 1 wejście od ul. Słowackiego 36

Do wejścia prowadzą schody oraz podjazd dla osób mających kłopoty z wchodzeniem lub poruszających się na wózku inwalidzkim.

W przypadku niemożności dotarcia Klienta do właściwej placówki Banku, istnieje możliwość wezwania pracownika merytorycznego i obsługi Klienta w dogodny dla niego sposób.

Toaleta przystosowana jest dla osób niepełnosprawnych.

Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome czy słabowidzące.

Oddział Czudec

Do budynku prowadzi 1 wejście od ul. Jasielskiej 9

Do wejścia prowadzą schody bez podjazdu dla osób mających kłopoty z wchodzeniem lub poruszających się na wózku inwalidzkim.

W przypadku niemożności dotarcia Klienta do właściwej placówki Banku, istnieje możliwość wezwania pracownika merytorycznego i obsługi Klienta w dogodny dla niego sposób, wewnątrz budynku zamontowany jest wideodomofon, który umożliwia kontakt Klienta, mającego problem z dotarciem do Oddziału, z pracownikiem Banku.

Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome czy słabowidzące.

Oddział Frysztak

Do budynku prowadzi 1 wejście od ul. Pl. Św. Floriana 9

Do wejścia prowadzą kilkustopniowe schody bez podjazdu dla osób mających kłopoty z wchodzeniem lub poruszających się na wózku inwalidzkim.

W przypadku niemożności dotarcia Klienta do właściwej placówki Banku, istnieje możliwość wezwania pracownika merytorycznego i obsługi Klienta w dogodny dla niego sposób.

Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome czy słabowidzące.

Oddział Niebylec

Do Oddziału Banku mieszczącego się w budynku Urzędu Gminy prowadzi 1 wejście główne od strony Rynku.

Do wejścia prowadzą schody oraz podjazd dla osób mających kłopoty z wchodzeniem lub poruszających się na wózku inwalidzkim.

W przypadku niemożności dotarcia Klienta do właściwej placówki Banku, istnieje możliwość wezwania pracownika merytorycznego i obsługi Klienta w dogodny dla niego sposób.

Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome czy słabowidzące.

Przed budynkiem wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Oddział Wiśniowa

Do Oddziału Banku mieszczącego się w budynku Urzędu Gminy prowadzi 1 wejście od strony drogi wojewódzkiej.

Do wejścia prowadzą schody bez podjazdu dla osób mających kłopoty z wchodzeniem lub poruszających się na wózku inwalidzkim.

W przypadku niemożności dotarcia Klienta do właściwej placówki Banku, istnieje możliwość wezwania pracownika merytorycznego i obsługi Klienta w dogodny dla niego sposób.

Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome czy słabowidzące.

Filia Strzyżów

Do Filii Banku mieszczącego się w budynku Gminnej Spółdzielni prowadzi 2 wejścia: główne od strony ul. Rynek 4, do którego prowadzą kilkustopniowe schody bez podjazdu dla osób mających kłopoty z wchodzeniem lub poruszających się na wózku inwalidzkim,

drugie – od strony parkingu dostosowane dla osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim, przy wejściu znajduje się dzwonek.

W przypadku niemożności dotarcia Klienta do właściwej placówki Banku, istnieje możliwość wezwania pracownika merytorycznego i obsługi Klienta w dogodny dla niego sposób.

Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome czy słabowidzące.

Dostępność komunikacyjno - informacyjna

Bank przyjął prosty język jako standard komunikacji, który obowiązuje wszystkich pracowników. Będzie dążył do tego aby zapewnić dostępność treści ogólnych warunków umów oraz regulaminów w formach dostępnych dla osób ze szczególnymi potrzebami – zgodnie z wymogami Prawa bankowego.

Klient posiada możliwość zamówienia niespersonalizowanych dokumentów, o których mowa w art. 109 ust. 3 i 4 oraz art. 111 ust. 3 Prawa bankowego.

Chcemy, aby korzystanie z naszych usług było łatwe i dostępne dla wszystkich klientów, niezależnie od ich potrzeb. Wprowadzając te udogodnienia, staramy się zapewnić jak największą wygodę oraz bezpieczeństwo dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Jeśli masz pytania lub potrzebujesz pomocy przy korzystaniu z naszych usług, nasz personel jest gotowy, aby Ci pomóc.

Kontakt w przypadku problemów z dostępnością: mailowo Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie +48 172671010 wewn. 22.

Dostępność usług w kanale stacjonarnym

Bank dąży do zapewnienia dostępności swoich usług zgodnie z przepisami prawa krajowego, unijnego, wytycznymi oraz odpowiednimi przepisami wewnętrznymi Banku.

Bank zapewni dostępność usług poprzez odpowiednie przygotowanie dokumentów i materiałów, w szczególności: prezentacji, ulotek lub innych materiałów promocyjnych, treści na stronie internetowej Banku, formularzy, wniosków, umów, pism i dokumentów związanych z kontrolą, raportowaniem oraz końcowym rozliczeniem produktu.

Bank zapewni dostępność usług za pośrednictwem strony internetowej oraz w kontakcie bezpośrednim z pracownikami Banku. Jeśli wymaga tego specyfika usługi, również za pośrednictwem innych kanałów komunikacji.

Bank oferuje i świadczy na dzień sporządzenia niniejszej deklaracji następujące usługi zgodnie z art. 5 pkt 30 ustawy EAA:

a) Kredyt konsumencki:

Kredyt gotówkowy:

Bezpieczna Gotówka PRIM,

Kredyt Przebój cenowy,

Kredyt szybka gotówka,

Kredyt EKOCEL,

Limit odnawialny:

Kredyt odnawialny w ROR

b)Kredyt hipoteczny:

kredyt na cele mieszkaniowe/budowlane:

Kredyt mieszkaniowy,

pożyczka hipoteczna:

Uniwersalny Kredyt Hipoteczny,

kredyt konsolidacyjny zabezpieczony hipoteką:

kredyt konsolidacyjny

c) Usługi płatnicze i powiązane z rachunkiem płatniczym

rachunki ROR:

Rachunek Cała Naprzód,

Rachunek Cała Naprzód dla młodych,

Rachunek Konto od podstaw,

Podstawowy Rachunek Płatniczy,

Podstawowy Rachunek Płatniczy (13-18)

Informacje niezbędne do korzystania z usług znajdziesz w umowach i regulaminach związanych ze świadczeniem usługi, z którymi możesz zapoznać się na naszej stronie internetowej oraz w dowolnej placówce Banku.

Dostępność produktów wykorzystywanych przy świadczeniu usług

Bank Spółdzielczy w Strzyżowie dba o dostępność swoich usług bankowych, w tym bankomatów, dla jak najszerszego kręgu klientów, w tym osób z niepełnosprawnościami. W ramach tego Bank korzysta również z bankomatów sieci Planet Cash, które oferują szereg funkcji ułatwiających korzystanie z urządzeń, szczególnie dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Warto jednak pamiętać, że dostępność poszczególnych funkcji zależy od dostawcy danego urządzenia.

Audio w bankomatach
W wybranych bankomatach dostępna jest funkcja głosowa. Głosowe instrukcje prowadzą użytkownika przez procesy takie jak wybór opcji, wpisywanie PIN-u czy pobieranie gotówki.

Wysoki kontrast ekranu i klawiszy
W niektórych bankomatach zastosowano wysoki kontrast klawiszy, co umożliwia łatwiejsze rozpoznawanie cyfr i funkcji przez osoby z problemami ze wzrokiem. Dodatkowo ekran może oferować możliwość zwiększenia kontrastu i powiększenia tekstu.

Bezdotykowa obsługa
Bankomaty umożliwiają również obsługę za pomocą technologii NFC (zbliżeniowej), co może ułatwić korzystanie z urządzenia osobom z ograniczoną sprawnością motoryczną.
Dzięki współpracy z dostawcami urządzeń, Bank Spółdzielczy w Strzyżowie dąży do tego, aby korzystanie z bankomatów było jak najbardziej komfortowe i dostępne dla wszystkich klientów.

Nasze zaangażowanie w dostępność
Chcemy, aby korzystanie z naszych usług było łatwe i dostępne dla wszystkich klientów, niezależnie od ich potrzeb. Wprowadzając te udogodnienia, staramy się zapewnić jak największą wygodę oraz bezpieczeństwo dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Jeśli masz pytania lub potrzebujesz pomocy przy korzystaniu z bankomatów, nasz personel jest gotowy, aby Ci pomóc.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji: 27.06.2025
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 27.06.2025

Zmiany będą sukcesywnie wprowadzane od 28 czerwca 2025 r., czyli od wejścia w życie tzw. Ustawy o dostępności.

Dostępność to dla nas konkretne działania: zrozumiałe umowy, czytelna bankowość elektroniczna i strona internetowa, udogodnienia w placówkach. Wszystko po to, by każdy mógł korzystać z bankowości bez przeszkód.